Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Blog Archive

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.

Blog Archive

Använder Blogger.
fredag 30 december 2011

Vaccination mot Vattenkoppor



Nu har jag bokat tid för Vaccination mot vattenkoppor. Jag hade ingen aning om att det fanns! Jag hörde ett rykte om att det fanns och sökte genast upp det och jo visst det finns! Jag har gått i flera år och oroat mig för den dagen då jag själv kommer få vattenkoppor. Vattenkoppor i äldre år är verkligen inte roligt har jag hört och ärren kan sitta kvar resten av livet. Nu ska Wille börja dagis nästa vecka, det känns som det är högre risk för han att bli smittad självklart. Jag vill ju kunna vara frisk och ta hand om honom när han mår som sämst så då måste jag skydda mig själv först. Känns jätteskönt att få det gjort, även fast det aldrig är kul att bli stucken.


2 kommentarer:

Martina sa...

Det var smart gjort tycker jag!
Jag träffade en mamma som vände och flydde från öppna förskolan när hon hörde att det gick vattkoppor bland en del av barnen.

Tyvärr hade hon redan blivit smittad typ veckan innan när hon var där för vi fick veta via facebook senare att hon låg hemma och var väldigt sjuk och väldigt prickig.

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias sa...

Hade heller ingen aning om att det fanns, som tur är har jag redan haft det en gång när jag var liten.