Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Blog Archive

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.

Blog Archive

Använder Blogger.
torsdag 29 december 2011

Köpt tyger

Så snart jag vaknade i morse åkte jag ut till IKEA för att köpa tyger, nu var det dessutom rea på några tyger så det var riktigt billigt! 19 kr metern kostade dom. Det är ju inga tyger för att sy kläder, men jag ska ändå inte göra det så då spelar det ju ingen roll.



 Svart, röd, blå och vit ska jag ha till att sy figurer till Willes sångpåse. Han tycker det är så spännande att öppna sångpåsen när vi har sångstund här hemma men han börjar nog tröttna på de figurer som finns i. Jag vill kunna sy några fler. Jag har funderingar på exempelvis ett hjärta, en jordgubbe, en våg, ett hus. Sen får vi se mer vad det blir. Jag återkommer med färdiga resultatet sen självklart.

Det gröna tyget med figurer som ser ut som en blandning av flodhäst och hund, det ska jag sy påslakarn och örngott till Willes spjälsäng. Tyckte det var så himla sött.

Tygerna med husen på köpte jag bara för det var billigt, har ingen aning om vad jag ska ha det till, men det kan vara bra att ha lite stuvbitar i framtiden när man vill hitta på något tänkte jag.

Nu ska jag ner på stan och försöka hitta mig en nyårsblåsa.
Hörs ikväll!


1 kommentarer:

Om mig... sa...

husen kan du göra snygga vår kudd fodral, har sett det såå snyggt