Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Blog Archive

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.

Blog Archive

Använder Blogger.
torsdag 15 december 2011

Sjuksköterskelitteratur någon?

Om bara några veckor börjar jag skolan igen. Det känns helt stört. Väldigt jobbigt men också helt otroligt spännande och jätteroligt. Jag är så motiverad på en helt annan nivå än jag var sist jag började. Nu jäklar känner jag bara. Och denna gången till skillnad från alla andra terminstarter vill jag vara ute i god tid. Därför slänger jag ut frågan till mina älskade läsare om någon av er har någon av dessa böcker här nedan och har ett stort hjärta och vill antingen låna ut eller sälja någon av dem.

Dahlborg Lyckhage, Elisabeth (2010)
Att bli sjuksköterska: en introduktion till yrke och ämne
Lund: Studentlitteratur, ISBN/ISSN: 978-91-44-05411-7

Edberg, Anna-Karin & Wijk, Helle (red) (2009)
Omvårdnadens grunder: hälsa och ohälsa
Lund: Studentlitteratur, ISBN/ISSN: 978-91-44-05870-2

Ehrenberg, Anna & Wallin, Lars (red) (2009)
Omvårdnadens grunder: ansvar och utveckling
Lund: Studentlitteratur, ISBN/ISSN: 978-91-44-05871-9

Friberg, Febet & Öhlén, Joakim (red) (2009)
Omvårdnadens grunder: perspektiv och förhållningssätt
Lund: Studentlitteratur, ISBN/ISSN: 978-91-44-05873-3

Granér Rolf (1991)
Arbetsgruppen. Den professionella gruppens psykologi
Lund: Studentlitteratur

Kirkevold Marit (2000)
Omvårdnadsteorier - analys och utvärdering
Lund: Studentlitteratur

Raadu Gunnel (red) (senaste upplagan)
Författningshandbok för personal inom hälso- och sjukvården
Stockholm: Liber

Thorsén Håkan (2008)
Människosyn och etik
Stockholm: Remus förlag

Batalden Paul & Splaine Mark (2002)
What will it take to lead the continual improvement and innovation of health care in the twenty-first century
Quality Management in Health Care,

Ejlertsson Göran (2003)
Statistik för hälsovetenskaperna
Lund: Studentlitteratur

Polit Denise F & Beck Cheryl T (2012)
Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice
Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins

Thurén Torsten (2007)
Vetenskapsteori för nybörjare, 2:a upplagan
Stockholm: Liber

Så snälla leta i era bokhyllor och gamla skolkartonger nu :)
Skriv mejl om ni hittar något som ni kan tänka er sälja eller låna ut.
KRAM!!!
Erikawilhelmsson@hotmail.com


3 kommentarer:

Carola sa...

Jag brukar låna de flesta skolböcker på biblioteket, blir billigast så... Visst, alla finns inte att tillgå men en hel del.

Trillingnöten sa...

033 27 25 00 är numret!

Om mig... sa...

Oj du behöver inte alla de där :) pilot o Beck e bra till uppsatsen. Kirkevold kan va bra men resten låna jag men läste knappt ;) kram