Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Blog Archive

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.

Blog Archive

Använder Blogger.
måndag 28 november 2011

Lekterapin på Ackis


 Hittade denna härliga bild från tiden på Sjukhuset i Uppsala. Det var från när vi var nere i lekterapin för att Wille skulle glömma av operationen lite och tänka på annat. Fast egentligen var det nog nästan mer för vår skull. Wille trivdes bra uppe på rummet och i den lilla lekhagen som fanns där. Men det var skönt att komma från sjukhusmiljön och känna att det var lite roligt i det hela.

Lekterapin var det sjukaste jag sett. Det var varenda leksak du kan tänka dig, varenda målarfärg, varenda pyssel, varenda instrument, varenda bok, varenda allt. Det var helt otroligt och jag blev själv som ett barn och ville bara stanna kvar och leka hela dagen. När Magnus sa "ska vi gå upp nu?" så skrek jag till "nääää bara lite tiiiill". Medan Wille var klar och kunde absolut tänka sig att gå upp och äta lite istället. Jag måste faktiskt säga att detta var verkligen en oas i det jobbiga och jag förstår att denna lekterapi verkligen gör det lättare för de barn att ligga inne på sjukhuset så länge som vissa gör. Bra jobbat Sjukhuset i Uppsala!!!


2 kommentarer:

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

sv: kan du inte tänka dig att ge begagnade leksaker till barnen ens??

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

hihi... :) ok jag förstår hur du tänker :)
Jag har faktiskt gett bort julklappar som varit begagnade till nästan alla mina familjemedlemmar utan att de vetat om att de är begagnade eller ens märkt det.. :P

till Tove har vi bara gett begagnade leksaker i julklapp :) i år blir första gången som vi köpt något helt nytt..

kul att du tänkte om iaf.. :P