Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Blog Archive

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.

Blog Archive

Använder Blogger.
fredag 18 november 2011

Sjuk natt

Godmorgon! Natten har varit rätt så kämpig. Wille vaknade och hade svårt att andas runt 00. Det bara skrållade i halsen och snoret rann. Han fick lite panik för att halsen var så tjock och det gjorde bara saken värre. Så det tog väl ungefär en timme att lugna ner honom, näsdroppar, varmt vatten med förkylningshonungs-ånga, välling, mys, vaggning, vaggvisor. Sen somnade han igen. Men flera gånger under natten har han vaknat och vi har fått köra igenom hela rutinen igen. Jobbigt när ens barn är sjukt! Man känner sig så hjälplös på något sätt. Så typiskt också för Magnus jobbade natt, vilket han gör kanske 1-2 gånger per år! Just denna natten fick Wille svårt att andas för första gången. Men jag fixade det bra! Skönt!

Nu är vi på väg till Viktväktarna för att väga in oss. Denna veckan har jag inte ens räknat point en enda dag. Jag måste skärpa mig. Jag behöver en nytändning. Jag har 0.5 kg kvar till jag har gått ner 10 kilo totalt sen jag började i somras. Det blir liksom som någon hemsk spärr där att jag tappat motivationen precis innan. Och jag som har 7 kilo till att gå ner! Hoppas att motivationen kommer tillbaka nu när jag börjar bli frisk och kan träna igen! Nu ska vi dra. Hörs senare med resultatet.




3 kommentarer:

✫Familjen Bus✫ sa...

usch då :( jobbigt med en så sjuk liten Wille :(
Hoppas han mår bättre snart och att de går bra idag på invägningen.

Kram kram

Martina sa...

Vilken hemsk natt! Klart du klarade det :-)

Kämpa på nu, det är bara "några" kilon kvar ju! Du klarar det också!

alexandra mamma till Tove och pysen i magen sa...

ush.. låter inte så kul.. :/ hoppas han kryar på sig.. Ett tips som ni säkert vet är att han sover med huvudet högt.

jag tror du har klarat det nu.. trots att du inte har räknat :)