Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Blog Archive

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.

Blog Archive

Använder Blogger.
onsdag 9 november 2011

Ångest

Idag är en riktig skitdag! Jag är förkyld vilket jag hatar. Wille har fått dagisplats som vi absolut inte är nöjda med! Plus att lägenheten vi skulle på visning imorgon redan är tillsatt till någon annan och vi som hade hoppats på denna! Så idag är en jäkla rötdag helt enkelt. Ingenting går som det ska! Och hur gör man med dagiset nu då? Ska man låta Wille gå på ett dagis som vi inte vill i ett halvår och sen flytta honom, eller ska han vara hemma med mig ett halvår till för att sedan börja på dagis? Hur kommer det påverka mina studier? Hur kommer det påverka Wille att vara på ett dagis och sen bli flyttad? Åh jag har ångest!!!


6 kommentarer:

Fröken M sa...

Usch, jag förstår att ni har ångest - det är surt när det inte alls blir som man tänkt och hoppats ! det där med dagisbyte tror jag egentligen inte du behöver oroa dig för ( jag hade samma ångest för bara ett par månader sedan när Viggo skulle byta ) men de är än så länge såpass små att de inte hunnit skaffa några rikiga kompisar och förstår inte så mycket av själva bytet... Jag hoppas allt löser sig till det bästa !!

alexandra mamma till Tove och pysen i magen sa...

oj vad mycket på en gång.. :/
förstår att det är tufft. och jag förstår absolut det där med lägenheten.. det är alltid lika tråkigt att bli av med en lägenhet som man hoppats på..

det där med dagis är en väldigt svår fråga.. vi satt i samma sits förra året.
men jag var tyvärr tvungen att ta dagisplatsen.
så jag säger tror du att du klarar av studierna utan att ha honom på dagis så tycker jag att du ska ha honom hemma. speciellt om du nu inte känner att det är ett dagis som ni vill ha honom på.
tyvärr kan ju ingen annan än du och magnus bestämma hur ni ska göra.. och oavsett vilket beslut ni än tar så tror jag att det blir det bästa..

skickar över lite styrke kramar..

FruLundin sa...

Jag har en tävling hos mig i samarbete med Miss Dee (du har varit med och tävlat hos mig innan). Man kan vinna ett jättefint halsband från Miss Dee. Tävla gärna!!!

Hoppas det löser sig med dagiset! Jag väntar själv på besked till min lille Wille.

Marie sa...

Synd på lägenheten :/

Angående dagisplatsen. Gå dit på ett "studiebeskök" innan ni bestämmer er. Det hjälpte oss. Jag gillade inte alls tanken på Olivias dagis när vi fick reda på hennes plats. När vi väl kom dit så kändes det hemma direkt trots att det känts så fel från början. Det kan vara värt ett försök. Oftast blir det till det bättre än man trott.
Om du senare skulle vilja byta dagis för honom så tror jag inte att det är någon större fara, han är fortfarande så pass liten då att det inte berör honom (i alla fall inte nämnvärt), speciellt inte om familjen blir "tryggare" med det nya valet. Men det kan som sagt vara värt att ge dagisplatsen en chans, genom att ringa dit och fråga om man får komma in och titta på hur det ser ut och hur personalen är.

Lycka till.

Emma sa...

Ja det är inget kul jag måste byta dagis med även att jag inte vill men måste så jag kan börja jobba då inte Nybro har dagis på obekväm arbetstid !!

frida sa...

Min svägerska satt lite i samma sits när det gäller förskolan, hon skulle börja jobba fast bara en kort period för sen skulle hon få barn och under tiden skulle pappan vara hemma. Då fick dom en plats, men absolut inte där dom ville ha.

Dock valde dom att han skulle få börja ändå för att han skulle få rutin och slippa ha inskolnning när lillasyster kom.
Några månader efter fick dom ett erbjudande från den förskolan dom verkligen verkligen ville ha, men tackade nej för då hade dom insett att deras son trivdes jätte bra och att det var en bra förskola dom hade ändå.

Ge det en chans annars går det att byta senare. Oftast är det jobbigare för föräldrarna än barnet.

//frida