Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Blog Archive

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.

Blog Archive

Använder Blogger.
måndag 28 november 2011

Avgift på Posten


Nu har jag varit och köpt frimärken för 700 spänn så här ska skickas paket så det ryker om det! :) Jag kommer känna mig som självaste jultomten när jag går till posten med min stora säck med typ 30 paket i som ska iväg till olika delar i landet. Tradera Auktioner och lite annat som ska skickas. Jag är rena stammisen ska ni veta och dom börjar nog bli lite trötta på mig nu :)

Speciellt med tanke på att jag alltid glömmer av "skrymmande" avgiften, eller vad det nu kallas. De där extra 12 kronorna man måste betala om paketet är för stort för att få plats i ett brevinkast. Jag glömmer det JÄMT. Det betyder att folk inte betalar för detta om man säljer på tradera, och i några fall går jag därför BACK på mina Auktioner :) Har man otur och en tröja råkar säljas för säg 5 kronor, sen får man punga ut med 12 kronor själv och Tradera tar sin del av vinsten, så har du lite härligt backat en sisådär 10 kronor på kuppen. Inte bra! Så jag ska verkligen tänka mig för denna gången! 


1 kommentarer:

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

jag kan säga att de börjar tröttna på mig med.. fast jag lämnar inte paket utan jag hämtar paket :)

du kanske ska ta och börja skriva i dina anonser att frakten är ungefärlig och om paket blir sktymmande så får de som köper betala för det.. För tanken är ju verkligen inte att du ska behöva gå back när du säljer på tradera..