Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.
Använder Blogger.
fredag 21 oktober 2011

Bältet


Godmorgon! Så idag är ännu en glad och härlig morgon för idag startade jag ett nytt hål i bältet. Sånt här är roligare än att se på vågen att Kilon är borta. Nu är jag inne i mitt tredje hål på detta bälte.

Nummer 1: Köpte bältet i våras då startade jag på det hålet
Nummer 2: Lyckades gå ner lite i vikt under sommaren
Nummer 3: Nu är jag här!

Det finns ett hål till i bältet innan jag måste börja göra egna, och självklart tänker jag nå målet att ha bältet på det sista hålet också :)

Och med denna glada nyheten går jag med pigga (Inte direkt) steg till Viktväktarna för min fjärde invägning. Jag säger ju alltid att jag inte har gått ner i vikt, denna gången är jag rätt säker att jag inte har det. Men äsch, nu låter det bara töntigt eftersom jag jämt säger det, så vi får väl se helt enkelt då :) Jag är  i alla fall jädrigt trött och kommer inte bli piggare direkt. Ska jobba HELA dagen idag, börjar kl 10 på Ica jobbar fram till 21 och sen börjar jag på Strömpis kl 22 och kommer väl hem typ 3.30 inatt, sedan ska jag upp och ta Wille när han vaknar runt 7. Sedan ska jag jobba Natten imorgon igen och sen upp och ta Wille på Söndag. Så denna helgen kommer bli PINA! Men bara kämpa på. Nu dusch. Sen våg. Hejhej.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Erica.
Hur fungerar ditt konto på VV?
Jag var medlem för väldigt länge sedan men kanske ska ge det en ny chans.

MVH Anna

Erika Wilhelmsson sa...

Hej Anna.
Jag går till VV varje Fredag och väger mig, efter vägningen är det möte om man vill. För att ge inspiration och motivation. Ibland går jag på det och ibland inte, det beror på om jag har Wille med mig eller inte.

Sen så använder jag mig av deras verktyg på webben som är så smidig! Alla livsmedel finns typ och det är bara att fylla i vad man ätit, enkelt. Recept och inköpslistor och liknande får du varje vecka hos vv på mötet om du tycker det är svårt att hitta inspiration till mat.

Det funkar helt enkelt jättebra för mig! Om du har varit med innan så har mycket blivit bättre! Jag var också med innan men då körde dom ju med points. Nu kör dom med ProPoints som räknar ut mer exakt och jämnt.

Du får en viss budget per dag, och sen en viss budget per vecka som du får använda hur du vill, en veckobonus helt enkelt. Jag får nya veckobonus poäng varje fredag, perfekt inför helgen :) Så äter man gött på helgen och sen kämpar man på veckorna!

Kul att du tänker på att börja igen :)

✫Familjen Bus✫ sa...

Skönt när man ser förändring genom tex bälteshål! Då veet man verklinge att de stämmer :)

kram