Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.
Använder Blogger.
fredag 13 januari 2012

Stolt mamma

Idag är jag så himla stolt över Wille. Dagisfröken sa att han under dagen försökt trösta barn som blivit ledsna. Klappat dom på huvudet och försökt lugna dom. Så sött. Men det som verkligen imponerade mig var att han somnade hemma hos Emelie, på en madrass på golvet i hennes sovrum, direkt utan gnäll. Det fanns inte ens en dörr till rummet utan vi satt precis utanför och gaggade och Wille låg ändå kvar där inne och var nöjd.

Han låg och lekte med sin napp ett tag och dagdrömde lite, sen efter 15 minuter så somnade han. Sedan sov han fram till 00 då åkte vi hem. När vi kom hem lade jag honom direkt i hans säng och han somnade på stört igen. Jag är SÅ glad att detta funkar! Nu är vi inte bundna till att vara hemma från kl 18 varje kväll som vi har varit i över ett år. Nu känns det hela så mycket lättare. Inte direkt så det varit svårt innan, men det känns ändå friare på något vis. Vad vuxen han börjar bli vår grabb. Så fruktansvärt skönt samtidigt som det är väldigt väldigt läskigt och lite sorgligt.


1 kommentarer:

Carola sa...

Det ÄR verkligen skönt när man kan känna sig lite friare. Vänta bara till middagsvilan och blöjan är borta, då kan man snacka frihet! :-)