Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.
Använder Blogger.
måndag 9 januari 2012

1600 spänn fattigare!!

Har precis kommit hem från Capio Läkargruppen. Var där och tog min vaccination spruta mot vattenkoppor. Jag kanske skulle kollat upp hur mycket sprutan kostade innan jag stod där för att betala och höll på att sätta tuggummit i halsen när jag fick reda på att jag skulle bli 1600 kr fattigare. Jag tänkte 150 kr, kanske 300 kr max. Jag har ingen verklighetsuppfattning. Men jag satt där och försökte övertala mig själv att det totalt var värt det eftersom jag skulle slippa oroa mig för att få vattenkoppor, när doktorn avbryter mina tankar för att påminna mig att om ca 2 veckor kommer jag nog förmodligen få en släng av just vattenkoppor.

Här har jag betalat 1600 kronor för att slippa vattenkoppor trodde jag. Icke. Jag har betalat 1600 kronor för att få vattenkoppor! Bara lite mildrade än om jag mot förmodan blivit sjuk på "riktigt". Toppen på isberget blev när hon förklarade att jag även om 2 veckor förmodligen då kommer smitta Wille. Stackars Wille, helt ovetande om vad som väntar, och han som precis börjat dagis. Nu har jag både dåligt samvete och även lite ångest inför min kommande sjukdom eftersom den dessutom kommer precis lagom till att jag börjar sjuksköterskeutbildningen så jag kommer missa allt i början.

Var detta rätt tro? Vi får tänka att om jag inte tagit den hade jag säkert blivit jättesjuk och fått ärr för resten av livet, men att jag nu kommer kunna skutta mig igenom sjukdomen. Håll tummarna nu! Nedräkning börjar. 14.




5 kommentarer:

frida sa...

Spännande, dom kanske borde sagt det innan så du hade kunnat vänta med sprutan. Vattkoppor på barn är ganska harmöst, se till att få tavigyl av vårdcentralen så kliar det inte lika mycket

Emma sa...

Skulle aldrig betala den summan aldrig !!! Sonen har vattkoppor nu men hellre det än magsjuka .....

Anders,Pappan Anders sa...

Ofattbart stor summa. Jag antar du fick kvitto på de. Hoppas du slipper bli sjuk.
Ha De!

anderslukas@hotmail.com

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

helt sanslösa priser.. hoppas ni får milda vattkoppor båda två..

Trillingnöten sa...

Min make fick vattkoppor i vuxen ålder för två år sen och det var de värsta två veckorna i hans liv. Du gjorde helt rätt. Vi skulle ha betalat denna summa för att ha sluppit. Han har massor med ärr och den smärta han gick igenom var fruktansvärd...Gah! Du gjorde ett bra val!