Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.
Använder Blogger.
onsdag 8 februari 2012

Första dagen som sjuksköterska + Sunflower

Har precis kommit hem efter min första dag på "jobbet". Vi hade nämligen två fältstudie dagar då vi fick komma ut i vården och faktiskt se lite vad arbetet som sjuksköterska handlar om. Jag är supernöjd! Jag hade verkligen tur med min första handledare som lät mig göra precis allt! Självklart frågade hon mig vad jag var trygg med innan, men jag kände verkligen för att inte bara stå och titta (som vi egentligen skulle göra) utan jag ville dyka ner i jobbet direkt, och det fick jag verkligen. Så kul!! Jag har gjort allt från att tvätta sår till att ta bort stygn och göra ultraljud på blåsan. Verkligen spännande! Imorgon ska jag dit igen och jag längtar! Dessa två dagar kommer göra så man orkar med dessa två rätt tunga kurser i omvårdnadskunskap som annars är rätt flummiga.

Sedan ville jag visa mitt loppisfynd igår när jag och Magnus var på en loppis här i Örebro.Vi hittade massor av härliga saker men jag tänkte bara visa mina ljuslyktor för det blev dagens favoritfynd! :)

Dessa tre underbara ljuslyktor från Kosta Boda. Dessa är formgivna av Göran Wärff och kallas "Sunflower". Jag tycker dom är så otroligt fina och ljuset blir väldigt vackert när man tänder i dom. Dessa tre köpte jag för totalt 40 kr och nu är jag på jakt efter den bärnstensfärgade för att utöka min samling. Men den är väldigt ovanlig så jag lär få leta länge.
Bilden lånad från http://skyndafynda.blogspot.com säg till om jag ska ta bort den.

1 kommentarer:

Anonym sa...

kul att du trivs och tycker om din utbildning, du passar nog perfekt, av den bild jag fått av dig och förhållandet till din son som en underbar mamma, kämpa på