Välkommen!

Jag som skriver heter Erika (25) och bor i Örebro med min Magnus (30) och vår son Wille (1). Just nu studerar jag till sjuksköterska på Örebro Universitet samtidigt som jag jobbar som croupier på lite olika krogar runt om i stan.

I denna blogg kommer du få läsa om allt livet har att erbjuda. Jag skriver naket och ärligt om det jag finner intressant och det kan vara allt från bebisbajs till livets största frågor. Hoppas ni kommer trivas!!

Ställ gärna en Fråga!

Besök

Följ gärna bloggen!

Gillar du att tävla?

Om du tycker om tävlingar så finns det en sida som är fullproppad med tävlingar på nätet som du borde titta in på. Där finns även alla tävlingar som jag anordnar samlat. Så håll dig uppdaterad för att vinna fina priser :) Klicka på bilden.
Använder Blogger.
måndag 19 mars 2012

Hackad i lördags

Som ni kanske har sett har min blogg blivit hackad. I lördags när jag var på möhippa och i godan ro hade trevligt med mina vänner så var det någon som bestämde sig för att vända mitt lilla naiva liv upp och ned. När jag kom hem hade han bytt lösenord på min Mejl, Facebook, Blogg, Youtube, Twitter, och ja, han hade helt enkelt tillgång till precis alla konton som jag någonsin använt på internet.

Som tur var bestämde sig personen för att skriva till Magnus på facebook för att berätta vad han hade gjort. Annars hade jag inte haft någon aning om vad som hänt, och aldrig sett röken av bloggen eller min E-post igen. Hur klarar man sig utan sin E-post? Jag har sjukt mycket viktigt sparat där. Så enormt nervös var jag!!

Det hela blev ett väldigt långt samtal på ca 3 timmar och resulterade i att denna person tillslut bestämde sig för att han hade lekt färdigt med "mitt liv" och han återställde alla lösenord till det som det var innan, snabbt som tusan gick jag in och ändrade mina lösenord så jag fick kontroll igen. "Det är lugnt, jag har 94.000 andra konton att leka med" förklarade han, och sedan försvann han i etern med hopp om att hitta någonting riktigt göttigt på nästa konto han tog sig in på.

Tänk på det snälla allihopa, ha inte samma lösenord på allt! Bloggtoppen hade blivit hackad och därifrån fick de tag på lösenorden till alla bloggar. Jag hade samma lösenord på min Mejl som till min blogg, och där efter var allt kört. Han kunde genom min mejl sedan få tag på lösenorden till alla andra sidor och byta lösenord. Så ja, det går snabbt att hela ens liv vänds upp och ned.



4 kommentarer:

Monia - mamma till Tuvalie sa...

fy vad obehagligt :S fast det spelar ju egentligen ingen roll om man har samma lösen elelr inte. för om någon kan ta sig in på mejlen så kan dom ju "skicka efter" nya lösenord från alla andra sidor sen så då spelar det ju ingen roll om man har olika :/

Sara, mamma till tre små troll sa...

Usch va hemskt, idag känns det extra bra att ha trettioelva olika lösenord faktiskt :)

frida sa...

Men usch och fy vad obehagligt!! Hoppas ingen större skada skedde.

alexandra mamma till Tove och Lykke sa...

tur i oturen att hackaren gav med sig..

Ett tips är att ha slumpade lösenord. Jag har minst 16 tecken slumpat när jag väljer nya lösenord.